11

Polsk sammendrag

Slow kilka po polsku o tym co sie u nas ostatnio dzialo:

14.lipca Emilia napisala: "Nie wiem co mam myslec o tym co sie dzieje ostatnio. Wszystko sie wydarzylo tak szybko i nagle, nadal nie moge tego wszystkiego ogarnac; dobrze ze mam mame." :)

Tak ogolnie- troche reporterow pokrecilo sie po domu, ale wszystko co napisali jest w dobrym tonie, grzecznie i kulturalnie. Dzieci dostawaly/dostaja kwiaty,  kartki i upominki od ludzi z calej Norwegii. Oczywiscie wielkie zainteresowanie blogiem Emilii, kilka dni na pierwszym miejscu wsrod norweskich blogow; budujace wypowiedzi zarowno od przyjaciol jak i ludzi obcych, politykow i psychologow itd. Tytul artykulu w jednej z gazet, na pierwszej stronie znow:"Dziekujemy bardzo Emilia" i wypowiedzi znanych ludzi, ktorzy sami byli w podobnej sytuacji. Mile i wazne dla autorki calego zamieszania:)

Otrzymalismy sporo propozycji pomocy, by to lato rzeczywiscie bylo najlepszym latem/wakacjami nie tylko Natalii ale i Emilii i calej rodziny:)

Niektorzy proponowali najrozniejsze metody alternatywne, dlatego  zdecydowalam sie napisac kilka slow no norwesku na temat nowotworu Natalii:

"Dostalismy wiele pytan o rodzaj nowotworu, ktory ma Natalka.Jest to rodzaj guza, pa lacinie.rhabdomyosarkom, typ nieznany. Pod kazda grupa glowna wystepuja rozne typy nowotworu i do kazdego z nich jest dostosowany inny rodzaj leczenia. Niestety nowotwor, ktory ma Natalia nie jest sklasyfikowany w jakichkolwiek raportach. 

Natalia dostawala rozne rodzaje chemioterapii wg europejskich protokolow, ktore nie przyniosly oczekiwanych rezultatow.

W czasopismie naukowym na rzecz nowotworow u dzieci z ostatniego miesiaca mozna przeczytac wypowiedz naukowca, profesora onkologii dzieciecej:

"Niestety nadal wystepuja rodzaje nowotworow, gdzie nie ma dobrych prognoz i na ktore nie ma wystarczajaco dobrych lekow/metod leczenia."

Zasiegalismy rad wielu europejskich, dobrych onkologow z wieloletnim doswiadczeniem i ich zdanie jest takie samo. Dlatego nie zawsze chcemy przyjac rady na temat roznych metod alterantywnych i przykro nam /przepraszamy, jezeli ktos mysli ze to glupie z naszej strony. Mamy nadzieje, ze zechcecie to respektowac."

 

21.07 maly zabieg- usunieto Natalii kateter/cewnik z klatki piersiowej.

I wakacje pelna para: Emilii pierwszy koncert w Bergen (VG), potem wyjazd do Stavanger, gdzie Natalia zostala przywitana pieknie przez grupe teatralna, przebrana za piratow. Duzo lokalnych sklepow zrobilo dzieciom prezenty, wlasciciel najlepszego hotelu zasponsorowal kilkudniowy nocleg w swoim hotelu, bilety do Kongeparken (park zabaw/wesole miasteczko), kino zaprosilo dzieci do kina i na kolacje itd. 

Potem 3 dni w domu i kolejny sponsorowany wyjazd do Tusenfryd- najwiekszego parku rozrywki z Norwegii (a moze i skandynawii), ostatnio bylismy tam 3 lata temu, kiedy to Natalia miala 2 latka. Tym razem jednak mogla korzystac z wielu atrakcji. Myslelismy wziac jej wozek na wypadek gdyby byla zmeczona, ale skad- Natalia byla na nogach od 8 rano, park od 10.30 i biegala tam caly dzien do 19!, a potem jeszcze w hotelu szalala do 23.30! 

W sobote padal deszcz, wiec byl dzien odpoczynku, tylko wieczorem pojechalismy na otwarcie Norway Cup (najwieksza mlodziezowa/dziecieca impreza pilkarska na swiecie, organizowana w Norwegii juz 40 lat: 32000 dzieci z 56 panstw, 1610 grup, 4200 meczy na 71 boiskach...). Emilia i Natalia mialy zorganozowane prywatne spotkania z norweskimi muzykami i byly goscmi uprzywilejowanymi tego dnia:)

Poza tym  reporterzy Aftenposten (gazeta norweska) odwiedzili Emilie w hotelu, zeby jej wreczyc nagrody za pierwsze miejsce w konkursie na temat :"Moja praca na lato". ten przez ktory to wszystko sie teraz dzieje:) Dostala kwiaty, torbe z upominkami i wczoraj znow byla w gazecie: problemy techniczne wiec mozecie zerknac na: Emilias spesielle sommer- Aftenposten:)

W niedziele specjalny dzien, drugi dzien w Tusenfryd- z cal rodzina: moja siostra Patrycja, moj tata, brat Lukasz z zona i Lenka i my. Swietny, udany dzien:)

W poniedzialek powrot do domu, male turbulencje w samolocie, ktore tylko rozsmieszyly Natalie:), mowila ze to fajne, jak na kolejkach w Tusenfryd:)

Dzis Robert z dziecmi pojechal na basen, podobno Natalia najszczesliwsza na swiecie, bo w koncu moze sie kapac ( nie mogla miec nawet zwyklej kapieli czy prysznicu w domu od stycznia). Zarowno w Tusenfryd jak i na basenie Natalia nas zaskoczyla zupelnie, bo niczego sie nie boi, uwielbia kolejki, zjezdzalnie... Zyje pelnia zycia, intensywnie, kazda minuta na wykorzystana na maxa i nie sposob jej zatrzymac! :)

Odwolalismy najblizszy wyjazd do Bo Sommarland z powodu niepewnej pogody, wiec kilka dni w odpoczynku przed Italia:)

 

 

 

 

 

POSTET AV:  Sandra Olden
01.08.2012   20:09
kult du er flink
POSTET AV:  Emilie
01.08.2012   21:45
Må bare si at jeg synes dere er så utrolig flotte og sterke mennesker alle sammen! Synes denne bloggen er både inspirerende, glad og trist... Du får meg til å tenke, og sette enda mere pris på de rundt meg!

LYKKE TIL MED ALT VIDERE, OG HÅPER DERE KOSER DERE MASSE I FERIEN OG RESTEN AV LIVET!

dere er nydelige begge 2! og du må være verdens beste storesøster Nathalie, er stolt av deg selvom jeg ikke kjenner deg <3
POSTET AV:  Hanne
01.08.2012   22:13
Kjempe fin blogg
POSTET AV:  Mia
02.08.2012   10:18
Koseligg:))
POSTET AV:  Anonym
03.08.2012   09:23
Det er en veldig fin ting å gjøre for søsteren din, har veldig stor respekt for dere. håper at henne blir bedre! du har et stort hjerte, og en kjempesøt lillesøster ;)
POSTET AV:  Tufwa
04.08.2012   00:31
Fin blogg du har, allt bra idag? Kram :)
POSTET AV:  Sandra
04.08.2012   14:05
Er du polsk ? :)
POSTET AV:  Deluna Lounge
04.08.2012   15:21
Skjønner ingenting :)
POSTET AV:  anonym
04.08.2012   17:32
heia! du er uttrolig flink og omsorgsfull storesøster for natalia, men det var en ting jeg lurte på skriver du et innlegg til oss lesere om natalia dør eller sånn om vi får vite det av deg? kjempe stolt av dere uansett om jeg ikke kjenner dere! kos dere resten av ferien!<33
POSTET AV:  konrad
23.02.2013   20:38
dopiero znalazłem tego bloga i poznałem historię dzięki onet.pl naprawdę się strasznie wzruszyłem0 mam madzieję, że się jakoś trzymacie po wszystkim
POSTET AV:  reebok
23.02.2013   21:42
Szacunek!;)



Vil du si noe om "Polsk sammendrag" ?










Emilia og Natalia Polbratek

Emilia og Natalia Polbratek

14, Sogndal

Eg er ein glad og livlig jente meg ein kreftsyk lillesøster på 5 år, som eg er veldig glad i <3. Dessverre virket ikke alt som det skulle, og hun har kanskje bare sommeren igjen. Derfor vil eg og resten av familien gjøre dette til den beste sommeren hun har hatt :) Følg meg på Instagram! Tekkao25 ;)

Design

hits